Author Topic: Luiers over dag  (Read 1639 times)

0 Members and 0 Guests are viewing this topic.

Offline Draakje

  • Technische draak
  • Volledig lid
  • Posts: 113
  • Gender: Male
  • Location: In his comfy lair

  • Total Badges: 21
    Badges: (View All)
    Level 5 Sixth year Anniversary Fifth year Anniversary
Re: Luiers over dag
« Reply #15 on: 27-01-2013, 17:51:21 »
Hahah, ja :3

Offline Berth

  • Ere lid
  • Volledig lid
  • Posts: 102
  • Gender: Male
  • Location: Brabant

  • Total Badges: 13
    Badges: (View All)
    Windows User Level 3 Combination
Re: Luiers over dag
« Reply #16 on: 16-02-2013, 10:34:06 »
Maar voor luiers overdag te dragen, Ik doe het met regelmaat. Er zijn ook gewoon luiers die voor
overdag, zeg het maar bedoeld zijn. Ik neem als voorbeeld de Tena luiers. De plus is een "1plas luier" hoe ik het noem
dun maar er kan niet veel in. Makkelijk overdag te dragen. De super is ook dun maar kan meer hebben. De maxi is de luier voor lange draagduur en als nacht luier..

Er zijn fabrikanten die hun luiers ook dag - nacht en extra noemen. Maar je kan er vanuit gaan dat een dag luier
de dunste is, maar het miste kan hebben, maar daar in tegen wel het discreetste draagt..

Het ergste wat je kan overkomen is lekage, dat je luier gaat lekken. Dan zal het inderdaad wel opvallen..

Offline DL

  • Forum Moderator
  • Waardig lid
  • Posts: 304
  • Gender: Male
  • Location: nederland

  • Total Badges: 22
    Badges: (View All)
    Level 5 Fourth year Anniversary Third year Anniversary
Re: Luiers over dag
« Reply #17 on: 16-02-2013, 17:14:51 »
Ja inderdaad het is net wat je zelf wilt.

Ik kies bijvoorbeeld meer voor een discrete dus dunne luier.

Om eerlijk te zijn plas ik altijd maar 1 keer in een luier en daarna verschoon ik die.

Hoe is dat eigenlijk als je bijvoorbeeld de Tena Maxi hebt om deze voor een langere tijd om te hebben en dus meerdere malen erin plast?

Offline Berth

  • Ere lid
  • Volledig lid
  • Posts: 102
  • Gender: Male
  • Location: Brabant

  • Total Badges: 13
    Badges: (View All)
    Windows User Level 3 Combination
Re: Luiers over dag
« Reply #18 on: 17-02-2013, 09:57:16 »
Als je dus voor discreetie gaat dan zal een plus of super (om t bij tena te houden) voldoende zijn.
Maar als je met vrienden ofzo weg bent, naar de bios of atractiepark gaat ben je niet altijd even snel
in de gelegenheid je te verschonen. Dus dan is een maxi wel een uitkomst. Een maxi kan zeker wel 2
flinke plassen verwerken.

Maarja hoe dat is om meerdere malen in een luier te plassen moet je geheel zelf ervaren.
Bij een tweede keer zal de luier toch wel iets dikker / zachter worden. De ene luier wordt wat papperig
qua gevoel (absorin oa en huggies had dit vroeger ook) terwijl de andere luier toch wel stevig en compact
zal blijven (Abri S4).

De techniek achter de pampers zal ik denk ik nooit snappen. Heb verschillende tijdsversies aangehad.
Echt allemaal hadden ze het zelfde, je plast erin / soms veel erin en je blijft een droog gevoel in de luier houden..

Offline Draakje

  • Technische draak
  • Volledig lid
  • Posts: 113
  • Gender: Male
  • Location: In his comfy lair

  • Total Badges: 21
    Badges: (View All)
    Level 5 Sixth year Anniversary Fifth year Anniversary
Re: Luiers over dag
« Reply #19 on: 17-02-2013, 12:56:15 »
Dat klopt inderdaad, ik houd er zelf van wanneer de pulpmat zacht wordt. (ook weer niet te zacht tho xD) Bij Absorbin enzo hebje snel dat de pulpmat stijf word en zelfs gaat breken, vind ik persoonlijk niet zo fijn. Net alsof je met een plank tussen je benen loopt xD

Voor overdag raad ik inderdaad ook maxi aan.

Offline kingdark

  • Newbie
  • Posts: 36
  • Gender: Male
  • Location: Belgie, oost vlaanderen

  • Total Badges: 12
    Badges: (View All)
    Level 3 Windows User Combination
Re: Luiers over dag
« Reply #20 on: 26-04-2013, 12:48:01 »
Ik ben de laatste tijd al verscheidene keren buiten geweest, geluierd en inderdaad, niemand die hier iets op zegt. Ge moet nattuurlijk zien dat als (in de zomer) als ge een short draagt... Wel dan valt het veel meer op zou ik denken. Maar, nu, met dit hondenweer. Hah. Niemand die er op let, laat staan er aan denk dat (die jongen) op mijzelf draagt een luier!

Maar dan is de kans groot dat ze zullen denken dat ik dit nodig heb voor medishe redenen. Jij moet er maar eens constant op proberen letten. De kans is groot dat je vroeg of laat iemand ziet lopen die dit echt nodig heeft voor medishe redenen maar jij of ik zal zo iemand nooit kunnen vinden omdat dit bijna niet te zien is.

Kingdark
knowledge is power
fortune favors the bold

Offline DL

  • Forum Moderator
  • Waardig lid
  • Posts: 304
  • Gender: Male
  • Location: nederland

  • Total Badges: 22
    Badges: (View All)
    Level 5 Fourth year Anniversary Third year Anniversary
Re: Luiers over dag
« Reply #21 on: 26-04-2013, 14:10:05 »
Hier heb je inderdaad helemaal gelijk in Kingdark.

Zolang mensen er niet consequent op letten zien ze het zoiezo niet en al helemaal niet als je een beetje ruime broek aan hebt en niet al te dikke luier ;).

En zoals je zegt ook al zien ze het, whatever het kan ook voor medische redenen zijn. Ze gaan toch geen vragen stellen lijkt mij ;)

Offline reaper

  • Newbie
  • Posts: 24
  • Gender: Male

  • Total Badges: 8
    Badges: (View All)
    Second year Anniversary Windows User Level 2
Re: Luiers over dag
« Reply #22 on: 26-04-2013, 14:55:33 »
Ik moet zelf nog de stap durven te maken dat ik het ook publiek probeer.