Author Topic: Tena Slip Maxi (M)  (Read 1581 times)

0 Members and 0 Guests are viewing this topic.

Offline Draakje

  • Technische draak
  • Volledig lid
  • Posts: 113
  • Gender: Male
  • Location: In his comfy lair

  • Total Badges: 21
    Badges: (View All)
    Level 5 Sixth year Anniversary Fifth year Anniversary
Tena Slip Maxi (M)
« on: 10-01-2013, 23:13:32 »
Tena Slip Maxi (M)
Het is alweer een tijdje geleden dat ik deze luier voor het eerst heb uit geprobeerd, daarom ben ik van mening er een kwalitatief goede review over kan geven.

Review

Bij het openen van de verpakking was ik eigenlijk een beetje teleurgesteld, ik verwachte namelijk dat deze een plastic buitenkant hadden. ik had eerder namelijk een keer Tena Slip Maxi Small (van de lokale apotheek). Omdat die natuurlijk bijna niet verkocht worden, had ik nog een plastic versie... (Noot: het was de eerste keer dat ik luiers kocht, daarom wist ik ook niet wat met "catton-feel" bedoeld werd)
De volgende tegenslag volgde al gouw... de luiers zijn vrij dun! Wat ik ook niet verwachte.

Toen ik even later een van de luiers aandeed was ik wel blij verast, de Tena Slip Maxi heeft een goede pasvorm (Is voor mij echter net iets te groot), en door het speciale plastic "Plakertjes-landing-baan" op de voorkant van de luier, is het heel erg makkelijk om de tapejes te verstellen nadat je ze al hebt vast ge plakt.

Toen kwam natuurlijk weer het leukste moment, kijken hoeveel de luier aan kan >_<
Toen ik de luier voor het eerst gebruikte was ik ZO ENTHOUSIAST! De luier krijgt nu pas z'n "volume", daarmee bedoel ik dus dat deze ECHT dik wordt terwijl hij toch zijn stevigheid behoud*.

Dan de absorptie van de luier, hij kan ongeveer 3-4 keer plassen aan. Is dus ruimschoots, en kan dus eventueel goed als nachtluier worden gebruikt.

Omdat ik deze luiers al een tijdje heb gebruikt, ook 's nachts, is me wel iets opgevallen. De tapejes zijn namelijk sterk genoeg om de hele nacht te blijven plakken (En ik woel erg, dus das een prestatie!), echter de achterkant, het deeltje dat het daadwerkelijke plakkertje aan de achter kant van de luier vast houd, is erg kort. Daardoor wil het nog wel eens voorkomen dat het plakkertje nog steeds op de "landingsbaan" vast zit maar van de "vleugel" van de luier los-schiet! Daarom adviseer ik (aan mensen die ook onrustig slapen), om bijvoorbeeld een plastic broekje, of gewoon een onderbroek, over de luier te dragen. Hierdoor ontstaat er (blijkbaar) minder wrijving waardoor de luier de hele nacht goed blijft zitten. (Werkt goed voor mij!)


Conclusie
Een geweldige luier, voor een redelijke prijs!
De tapejes hadden net wat meer aandacht mogen hebben, en de luier is pas optimaal als deze nat is.
Maar al met al is dit een van mijn favorieten. Zeer betrouwbaar!

Score (0 tot 10):
uitelijk - 8
sluiting - 9 (als de achterkant beter was dan zeker een 10!)
comfort - 8
absorbtie - 8
prijskwaliteids verhouding - 8+

Eindcijfer: 8+

« Last Edit: 10-01-2013, 23:36:29 by Xyvander »

Share on Facebook Share on Twitter


Offline Berth

  • Ere lid
  • Volledig lid
  • Posts: 102
  • Gender: Male
  • Location: Brabant

  • Total Badges: 13
    Badges: (View All)
    Windows User Level 3 Combination
Re: Tena Slip Maxi (M)
« Reply #1 on: 11-01-2013, 18:03:59 »
Voor mij zijn medium luiers net wat te groot.
Ze ziiten niet comfortabel, vanddar dat ik small gebruik..

Maar ook de Tena small maxi mag er zijn. (al is het wel een lange tijd geleden dat ik die gedragen heb)..

Kan je wel met je mening delen..
Al heb ik de cotton feel van tena nog niet gehad..

Offline Draakje

  • Technische draak
  • Volledig lid
  • Posts: 113
  • Gender: Male
  • Location: In his comfy lair

  • Total Badges: 21
    Badges: (View All)
    Level 5 Sixth year Anniversary Fifth year Anniversary
Re: Tena Slip Maxi (M)
« Reply #2 on: 11-01-2013, 21:34:07 »
Voor mij zijn medium luiers net wat te groot.
Ze ziiten niet comfortabel, vanddar dat ik small gebruik..

Maar ook de Tena small maxi mag er zijn. (al is het wel een lange tijd geleden dat ik die gedragen heb)..

Kan je wel met je mening delen..
Al heb ik de cotton feel van tena nog niet gehad..

Ik denk dat door de kleine afname van de tena small serie er natuurlijk nog veel plastic varianten in omloop zijn. Ik heb er ooit een pak van gehad, best goede luiers, ik wilde die ook reviewen, maar ik vind voor een scherp oordeel is het te lang geleden. Dus wie weet koop ik ooit nog een pak in mijn maat.

Offline Berth

  • Ere lid
  • Volledig lid
  • Posts: 102
  • Gender: Male
  • Location: Brabant

  • Total Badges: 13
    Badges: (View All)
    Windows User Level 3 Combination
Re: Tena Slip Maxi (M)
« Reply #3 on: 15-01-2013, 19:43:47 »
Weet niet of dat de kleinere afname ook van invloed is. Er zijn ook veel jong gehandicapte personen die tena slip maxi
smaal nodig hebben, als er minder vraag naar / voor is wordt er ook minder in productie genomen.. Er kan best nog in een
of andere opslag nog een XX aantal pallets met plastic small staan. ik denk dat er verschillende factoren zijn die de vorraad
van plastic tena maxi small kan beinvloeden, zelfs nog per regio verschillen dat in een regio waar meer wordt afgenomen de
vorraad neller op gaat dan in regio's waar de afname minder is..

Offline Draakje

  • Technische draak
  • Volledig lid
  • Posts: 113
  • Gender: Male
  • Location: In his comfy lair

  • Total Badges: 21
    Badges: (View All)
    Level 5 Sixth year Anniversary Fifth year Anniversary
Re: Tena Slip Maxi (M)
« Reply #4 on: 15-01-2013, 23:57:25 »
Weet niet of dat de kleinere afname ook van invloed is. Er zijn ook veel jong gehandicapte personen die tena slip maxi
smaal nodig hebben, als er minder vraag naar / voor is wordt er ook minder in productie genomen.. Er kan best nog in een
of andere opslag nog een XX aantal pallets met plastic small staan. ik denk dat er verschillende factoren zijn die de vorraad
van plastic tena maxi small kan beinvloeden, zelfs nog per regio verschillen dat in een regio waar meer wordt afgenomen de
vorraad neller op gaat dan in regio's waar de afname minder is..

Ja hier in nederland wel. ik had nog eens een frankrijk een pak in de winkel gekocht :D omdat ze die wel een aantal hadden ingekocht en niet hadden verkocht, want van derst was alles cotton.

Anyway ik ga slapen...

Offline rene

  • Newbie
  • Posts: 1

  • Total Badges: 3
    Badges: (View All)
    One year Anniversary Level 1 First Post
Re: Tena Slip Maxi (M)
« Reply #5 on: 15-05-2013, 23:41:17 »
Ik draag ook de tena medium maxi ik vind het een fijne luier om te hebben ik draag m dag en nacht